poniedziałek, 7 września 2020

3 ciekawostki o SEO, które poprawią Twoją pozycję


Dobra i rozbudowana optymalizacja stron internetowych to praca, za którą stoi cały zespół i ogrom przemyślanych działań. Nawet najmniejsze szczegóły mają tu znaczenie a działania optymalizuje się nawet do kilku sekund. Dziś przedstawię Wam 3 ciekawostki, dzięki którym zrozumiecie jak ważne są działania wyspecjalizowanych jednostek w Internecie dla lepszego wyszukiwania waszej firmy.






Zanim jednak przejdziemy do ciekawostek chcę  Wam przekazać czym w ogóle jest SEO.

SEO (ang. Search Engine Optimization) to szereg działań odpowiadająca za zoptymalizowanie wyników wyszukiwania tak, by Twoja witryna internetowa znalazła się jak najwyżej w pozycjach Google. To także proces, który opiera się na ciągłym udoskonalaniu metod i poznawania mechanizmów rządzących wyszukiwarkami internetowymi. Sama definicja sugeruje, że trzeba być na bieżąco, ponieważ parametry zmieniają się dynamicznie.

Ten szeroko pojęty marketing internetowy ma w sobie wiele tajemnic, o których przeciętny  internauta nie ma pojęcia.
Co sprawia, że Twoja strona internetowa będzie lepiej widoczna niż konkurencji?



Czas ładowania strony



Żyjemy szybko i jeszcze szybciej tracimy cierpliwość. Czasy ładowania stron po kilka minut odeszły wraz z latami 90’.  Obecnie optymalnym czasem są 2 SEKUNDY. Udowodniły to nawet badania, które potwierdziły, że szybkość ładowania strony zwiększa liczbę konwersji. Jest to więc absolutnie kwestia podstawowa, jednak nadal niewiele witryn radzi sobie z wymaganym czasem. 

Optymalizacja pod urządzenia mobilne



Coraz więcej wyszukiwań odbywa się przez urządzenia mobilne jak np. telefony. Najwięcej czasu na wyszukiwanie mamy w pracy, w kawiarni, w tramwaju. Przez telefon sprzedajemy, kupujemy, wyszukujemy.  SEO musi odpowiadać również na takie potrzeby konsumenta i dostosować stronę tak, by odbiór przez urządzenie mobilne był równie praktyczny jak przez urządzenie stacjonarne.  Brak tego wymogu może nas słono kosztować.


Aktualne i wartościowe teksty eksperckie



Obecnie mało kto dociera do firmy przez szyld, ulotkę czy plakat. Najwięcej czasu spędzamy w  przestrzeni wirtualnej i także tu budujemy zaufanie. Najważniejszą informacją dla osoby, która poszukuje usługi jest to czy odpowiadasz na jej potrzeby i czy cieszysz się dobrą opinią w Internecie w tym co robisz. Aby zdobyć serce konsumenta należy najpierw coś od siebie dać. Pokaż, że dzielisz się wiedzą, że zdecydowanie wiesz o czym mówisz i że jesteś na bieżąco z nowinkami.


Droga konsumenta do usługi jest potencjalnie łatwa i szybka. Mamy do tego narzędzia. Jednak w rzeczywistości po drodze wiele rzeczy może pójść niezgodnie z planem. Zbyt wolno ładująca się strona? Wychodzę, poszukam gdzieś indziej. Strona wyświetla się nieprawidłowo na telefonie? Wychodzę, sprawdzę kolejną. Szukam usługi a ostatni wpis jest z 2015 roku, nawet nie wiem czy oni jeszcze działają. Poszukam gdzieś indziej.
Jeśli masz swoją firmę a już samo czytanie na temat SEO przyprawia Cię o ból głowy, zaufaj specjalistom i rozpocznij pozycjonowanie stron z Afterweb .

*Post powstał we współpracy z AFTERWEB.

3 komentarze:

  1. Pozycjonowanie to proces dla osób cierpliwych. To długotrwały proces i wymaga ciągłych zmian na stronie (onsite) i oczywiście działań offsite.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...