niedziela, 23 sierpnia 2020

Jak zrobić dobre pierwsze wrażenie w internecie?

Dobre pierwsze wrażenie liczy się w szkole, w pracy, w życiu codziennym, ale też w życiu wirtualnym. Coraz częściej do pierwszego kontaktu dochodzi w Internecie. Zarówno w sprawach prywatnych jak i biznesowych. Jeśli Twojej firmy nie ma na pierwszej stronie wyszukiwarki Google będzie ciężko dotrzeć do Ciebie odbiorcom, co bezpośrednio wpływa na ruch w firmie, sprzedaż a tym samym rzutuje na zarobki.




Czy wiesz, że badanie Google wykazało, że przeciętny czytelnik wyrabia sobie zdanie na temat strony już w 50 milisekund ?! Dla porównania, przeciętne mrugnięcie okiem trwa 400 milisekund. To naprawdę daje do myślenia. Jak więc poprawić pierwsze wrażenie? 




 Słowa mają znaczenie


 Najprościej wyobrazić sobie czego Ty szukasz w wyszukiwarce, jakie słowa są ważne? Czy wpisujesz całe zdania czy tylko pojedyncze, najważniejsze frazy? No właśnie. Wyszukiwarki wytworzyły konkretne algorytmy, które mają za zadanie przyspieszyć Twoje poszukiwania, byś jak najszybciej trafił do celu. Słowa mają moc, trzeba dobierać je oszczędnie, ale jednak konkretnie. Na stronach internetowych spędzamy coraz mniej czasu, więc masz dosłownie kilka sekund na przekonanie swojego odbiorcy, że dobrze trafił, że już nie musi szukać dalej, że tu jest bezpieczny.


 Zaufanie


 Właśnie o zaufanie tu się rozchodzi. Jeśli Twój wizerunek, który budujesz w Internecie jest odpychający, podejrzany i nie wzbudza pełnego zaufania, gwarantuję, że klient kliknie czerwony krzyżyk po prawej stronie ekranu i takie pierwsze wrażenie naprawić jest już bardzo trudno. Zastanów się kim jest Twój odbiorca, czego może poszukiwać i odpowiedz na jego potrzeby. Co wzbudza w ludziach zaufanie? Uśmiech, optymizm, konkretne informacje bez małych druczków i …estetyka. 


 Estetyka 


 Efekt halo, słyszałeś o tym zjawisku kiedykolwiek? Warto się zagłębić. To nasz mózg, z faktami się nie dyskutuje. Efekt halo polega na tym, że przypisujemy cechy osobowościowe pozytywne lub negatywne na podstawie właśnie pierwszego wrażenia, czyli jak już wiemy, tych kilkudziesięciu milisekund. Najprościej mówiąc, jeśli widzę estetyczną stronę, to wiem, że właściciel firmy dba o szczegóły, skoro dba o szczegóły to na pewno jest punktualny, inteligentny i doskonale zajmie się moim problemem. Mamy to!


Nigdy nie masz drugiej okazji żeby zrobić pierwsze wrażenie
A. Sapkowski 


 Nie daj się wyprzedzić konkurencji. Z pewnością prowadzenie własnej działalności jest już samo w sobie mocno wyczerpującym zajęciem, nie możesz znać się na wszystkim. Można czuć się w tym wszystkim mocno pogubionym. Dlatego swoje miejsce w Internecie warto oddać w ręce profesjonalistów, którzy są na bieżąco, pilnują wciąż zmieniających się algorytmów, wiedzą jak optymalizować stronę, by klient trafił właśnie do Ciebie. Zapraszam Cię na ich stronę - https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/

*Post powstał we współpracy z AFTERWEB.
Pozdrawiam,
Justyna

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...