wtorek, 18 maja 2021

Wypadające włosy po porodzie

 Wypadanie włosów po porodzie dotyka większość kobiet. U niektórych jest to wzmożona ilość, która dość szybko ustępuje a u innych są to zmiany ciągnące się miesiącami, pozbawiają włosów i generują wiele stresu.  Dziś kilka słów o wypadaniu włosów poporodowym.



Poporodowe wypadanie włosów to zjawisko całkowicie normalne. Dzieje się tak ze względu na gwałtowne zmiany hormonalne. Przy założeniu, że jedynym powodem wypadania włosów była ciąża - włosy same po niedługim czasie wrócą do siebie. 


- wypadanie poporodowe to łysienie w mechanizmie telogenowym ( ustaje po wyeliminowaniu przyczyny)

- w ciąży faza teloptozy zostaje opóźniona

- po porodzie następuje synchronizacja cykli i wypadają zarówno włosy bieżące jak i te, które nie wypadły podczas ciąży

-w II i III kwartale ciąży ok. 10% włosów jest w telogenie

- wzmożone wypadanie pojawia się najczęściej od 2 do 4 miesięcy po porodzie

- utrzymuje się od 6 do 24 tygodni, rzadko może trwać nawet 15 miesięcy

- zmiany są rozproszone na całej głowie lub dotykają kątów czołowych 




Czy ten problem dotknął też Ciebie?



Źródła:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3884776/

2 komentarze:

  1. Nie byłam w ciąży i nie miałam tego problemu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja na szczęście nie miałam dużego problemu, znam jednak mam które dosłownie połowę włosów traciły :(

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...