poniedziałek, 30 listopada 2020

Fryzury na jesień/zimę

 Spytałam Was ostatnio na grupie jakie tematy chcielibyście poruszyć w pielęgnacji włosów i jedną z pierwszych propozycji były fryzury na jesień. Każda pora roku ma w sobie coś wyjątkowego i w każdej z nich powinniśmy zwracać uwagę na różne czynniki. Dziś zastanowimy się jak zoptymalizować fryzury, by chłodniejszy czas był dla włosów równie łaskawy.




Też macie wrażenie, że jesień tego roku jest wyjątkowo ciepła ? Nie wiem jak wy, ale ja jeszcze dość rzadko zakładam czapkę, więc wszelkie problemy z tym związane jak elektryzowane czy nadmierne przetłuszczanie skóry głowy jeszcze mnie nie dopadły.  Poniżej zebrałam dla Was caaałą masę inspiracji włosowych na okres jesień/zima i kilka przydatnych rad. 



Wybierz dobrą czapkę 

Przede wszystkim bardzo istotne będzie tu z jakiego materiału wybierzesz czapkę. Wybieraj naturalne tkaniny jak wełna, bawełna czy bambus. Pamiętaj, by nakrycie głowy nie uciskało, było w miarę możliwości luźne. Chcemy uniknąć przede wszystkim odgnieceń na czole czy fryzurze. Dobrym rozwiązaniem będą tu też opaski, które będą chronić najbardziej narażoną na wychłodzenie część skóry głowy.







Wiąż włosy

Nie ma lepszej pory roku na noszenie związanych włosów. Szaliki, czapki, swetry, płaszcze sprawiają, że włosy się plączą, puszą, elektryzują. Jest to szczególnie odczuwalne przy długich włosach. Kto nigdy nie przyciął sobie włosów zamkiem, ręka do góry. Mnie zdarzało się to notorycznie kiedy jeszcze nosiłam długie włosy. Przy czapce najlepiej sprawdzą się fryzury, które nosimy nisko. Wszelkie niskie koki, kucyki, warkocze. Poniżej kilka inspiracji.

















Pamiętajcie o złotych zasadach, które obowiązują w tym czasie:

  • nie myj głowy bezpośrednio przed wyjściem
  • nie susz głowy bezpośrednio przed wyjściem
  • ogranicz używanie suchego szamponu (wiem, że kusi)
  • zadbaj w pielęgnacji o zatrzymanie wilgoci we włosie ( pomogą w tym oleje i serum silikonowe)
  • uważaj na mocno ogrzewane pomieszczenia
  • zwróć uwagę na mocno oczyszczające szampony (zarówno skóra jak i włosy będą potrzebowały teraz więcej nawilżenia)
  • uważaj na mechaniczne uszkodzenia ( szaliki, torebki, zamki)

Dodalibyście coś do tej listy? 


Już zazdroszczę wszystkim długowłosym tych kłosów, splotów, kucyków. 

Mam nadzieję, że dzisiejszy post był dla Was inspirujący i znajdziecie coś dla siebie :)



1 komentarz:

  1. Ja uwielbiam nosić kaszkiet, włosy mi się po nim nie elektryzują, nie są też nadmiernie zgniecione;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...