środa, 22 września 2021

Łojotok -czyli dlaczego gruczoł łojowy produkuje za dużo?

 Łojotok to jedna z najczęściej zgłaszanych dolegliwości w gabinecie trychologicznym. Dotyka zarówno mężczyzn jak i kobiety. Charakteryzuje się nadprodukcją wydzieliny z gruczołów łojowych i nieestetycznym wyglądem. Długo nieleczony może prowadzić do Łojotokowego Zapalenia Skóry. Sytuacja nie jest taka prosta, bo łojotoków wyróżniamy aż 3 rodzaje i z każdym z nich postępujemy inaczej. 

Zapraszam na post









źródła:
źródło 1
źródło 2


3 komentarze:

  1. Hej, a czy spotkałaś się kiedyś z sytuacją, że kosmetyki naturalne nasilały łojotok? U mnie ten problem nasila się gdy tylko sięgnę po jakikolwiek naturalny szampon. Testowałam już chyba z 10 marek i nic :( czy są jakieś kosmetyki, które możesz polecić? Chodzi mi o takie z apteki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio zauważyłam, że źle dobrałam wcierkę do włosów i niestety zauważyłam u siebie łojotok :/ nawet nie przypuszczałam, że to może być od tego.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...