wtorek, 3 sierpnia 2021

Łojotokowe Zapalenie Skóry- tego o nim nie wiesz

 Zgodnie z ankietą, którą przeprowadziłam ostatnio na Instagramie aż 40% osób albo ma zdjagnozowane albo podejrzewa, że ma ŁZS. Łojotokowe Zapalenie Skóry to bardzo ciekawe schorzenie, nad którym wciąż prowadzone są badania . Chciałabym podzielić się z Wami dzisiaj ciekawostkami na temat właśnie tej choroby. Dajcie znać w komentarzach czy o wszystkim wiedzieliście czy coś okazało się dla Was totalnym zaskoczeniem. 











źródła:
http://www.pnmedycznych.pl/wp-content/uploads/2018/07/pnm_2018_01A_049-054.pdf
https://www.termedia.pl/Review-paper-Seborrhoeic-like-dermatitis,7,14807,1,1.html

3 komentarze:

  1. no to już trochę takie szukanie przyczyn na siłę. ŁZS to nieodpowiednia pielęgnacja skóry głowy. I tyle w temacie. Mówię to jako osoba co się sama z ową przypadłością borykała. Ja byłam zdrowa, szczupła nic mi nie dolegało tylko stosowałam złą pielęgnację co w efekcie podrażniło mi skórę głowy i spowodowało ŁZS. I wyleczyłam się sama, metodą prób i błędów tym razem odpowiednią pielęgnacją. Teraz swoim doświadczeniem sama pomagam innym, co do mnie piszą że ŁZS u nich szaleje. A lekarze tylko sterydy przepisują a to g* daje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie do końca. Podatność na ŁZS to nie tylko zła pielęgnacja wynika również z tendencji genetycznych a te korelacje to badania naukowe, które zbliżają nas do lepszego poznania choroby, bo niestety etiopatogeneza nadal nie jest do końca znana. Choć zła pielęgnacja, czy chociażby nieprawidłowe rozpoznanie będą tu miały bardzo duże znaczenie.

      Usuń
  2. Bardzo fajny wpis - fachowo napisany, super grafiki. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...