wtorek, 27 listopada 2018

Mocno oczyszczające szampony drogeryjne

Pisałam Wam już o tym jaki szampon kupić. Dziś zajmiemy się pierwszą, najmocniejszą grupą szamponów. Wyjaśnimy dla kogo są, jak często ich używać i co może się wydarzyć, gdy będziemy używać ich zbyt często.



Na ten post czekało wiele i wielu ( mamy tu też panów, pozdrawiam ;  * ) z Was a więc zapraszam.



Mocny szampon to taki, który u góry składu ma silne detergenty, czyli środki myjące. Mają one za zadanie pienić się, oczyszczać i odtłuszczać skórę głowy.  Popularne SLS i SLES ze względu na swoje silne działanie oczyszczające mogą wysuszać  i podrażniać skórę głowy.

Dla kogo?

Szampon z silnymi substancjami może być używany praktycznie przez każdego, oprócz osób, które borykają się z:

  • nadmiernym wypadaniem włosów
  • wrażliwą skórą głowy
  • silnym łojotokiem
  • chorobami skóry głowy
  • podrażnieniami po szamponach z takimi substancjami

Jak często?


Dla każdego częstotliwość mycia będzie inna, ze względu na różne uwrażliwienie skóry. Również osoby używające peelingów, znacznie rzadziej muszą korzystać z mocniejszego oczyszczenia. Na początek należy wypróbować optymalną dla siebie częstotliwość. U mnie jest to około co 3- 4 mycia. SLSy są bezpieczne , gdy nie mają zbyt długo kontaktu ze skórą głowy. Nie należy więc ich przetrzymywać. 


Kto musi szczególnie uważać?


Przede wszystkim osoby o suchych, zniszczonych, wysokoporowatych, puszących się włosach oraz KRĘCONOWŁOSE, których włosy już z natury są bardziej suche. W tym przypadku najlepiej stosować metodę OMO ( odżywka-mycie-odżywka). Odzywka przed myciem zapobiega przed wysuszeniem włosów pianą z mycia. 



Poniżej prezentuję Wam kilka mocno oczyszczających szamponów, które Aga z wwwlosy.pl służsznie nazywa 'rypaczami'. :) Wszystkie z nich znajdziecie w popularnych drogeriach typu Rossmann, Hebe, Natura w naprawdę niskich cenach.




Po mocnym oczyszczeniu pamiętajcie o mocnym odżywieniu i zabezpieczeniu.


7 komentarzy:

  1. Ja zawsze szukam delikatnych szamponów, bo mam wrażliwą skórę głowy ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja mam pytanie z innej beczki:D cały czas wydawało mi się że mam łupież a szampony typu Head &shoulders czy Nizoral nie pomagały zaczęłam się nad tym zastanawiac i doszłam do wniosku że to nie lupieZ tylko suchy skalp głowy.. gdy podrapie się wokolo widać Ala "łupież" i teraz moje pytanie czym powinnam smarowac czy jak pielęgnować skórę głowy żeby nie była aż tak sucha ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łupież właśnie w ten sposób się objawia :) Dodatkowo jest go też kilka rodzajów. Niestety popularne szampony drogeryjne zwykle pomagają tylko dorywczo albo nawet czasem potęgują problem. Trzeba wykonać trichoskopię i zobaczyć jakiego rodzaju jest to łupież i zastosować odpowiednią pielęgnację. No i dojść przede wszystkim to powodu jego powstawania. Skóra głowy rzadko kiedy jest ' z natury' sucha. Na szczęście łupież jest dosyć łatwy do wyzbycia się odpowiednią pielęgnacją :)

      Usuń
  3. JA co jakiś czasu używam szampon z najprostszym składem właśnie żeby oczyścić porządnie włosy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny wpis. Dużo cennych informacji.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bambi, pamiętam ten szampon z dzieciństwa. Jak po nim włosy skrzypiały :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...